Rzymskokatolicki Kościół Słowo Boże
Rok liturgiczny, tydzień 25-y.
ŻYCIE W UBÓSTWIE
Lisy mają nory i ptaki powietrzne gniazda, lecz Syn Człowieczy nie ma miejsca, gdze by głowę mógł oprzeć.(Lk, 9, 58)
Wtorek
Nie mieć swego miejsca.
Prawda, którą
Bóg powierzył człowiekowi, objawiając mu samego siebie i swoje życie,
jest zatem wpisana w czas i historię. Została ona oczywiście
obwieszczona raz na zawsze w tajemnicy Jezusa z Nazaretu. Stwierdza to
w bardzo wymownych słowach Konstytucja Dei verbum : «Skoro zaś już
wielokrotnie i wielu sposobami Bóg mówił przez Proroków, na koniec w
tych czasach przemówił do nas przez Syna (por. Hbr 1, 1-2). Zesłał
bowiem Syna swego, czyli Słowo odwieczne, oświecającego wszystkich
ludzi, by zamieszkał wśród ludzi i opowiedział im tajemnice Boże (por.
J 1, 1-18). Jezus Chrystus więc, Słowo Wcielone, człowiek do ludzi
posłany, głosi słowa Boże (por. J 3, 34) i dopełnia dzieła zbawienia,
które Ojciec powierzył Mu do wykonania (por. J 5, 36; 17, 4). Dlatego
Ten, którego gdy ktoś widzi, widzi też i Ojca (por. J 14, 9), przez
całą swoją obecność i okazanie się przez słowa i czyny, przez znaki i
cuda, zwłaszcza zaś przez śmierć swoją i pełne chwały zmartwychwstanie,
a wreszcie przez zesłanie Ducha prawdy, objawienie doprowadził do końca
i do doskonałoś,» 10.
Historia jest zatem dla Ludu Bożego drogą, którą
ma on przejść w całości, aby dzięki nieustannemu działaniu Ducha
Świętego ukazała się w pełni treść objawionej prawdy (por. J 16, 13).
Również o tym poucza nas Konstytucja Dei verbum, gdy stwierdza, że
«Kościół z biegiem wieków dąży stale do pełni prawdy Bożej, aż wypełnią
się w nim słowa Boże»11.
12. Historia staje się zatem dziedziną, w której
możemy dostrzec działanie Boga dla dobra ludzkości. On przemawia do nas
przez to, co jest nam najlepiej znane i łatwo postrzegalne, ponieważ
stanowi rzeczywistość naszego codziennego życia, bez której nie
umielibyśmy się porozumieć. Wcielenie Syna Bożego pozwala nam zobaczyć
rzeczywistość owej ostatecznej syntezy, której umysł ludzki o własnych
siłach nie mógłby sobie nawet wyobrazić: Wieczność wkracza w czas,
wszystko ukrywa się w małej cząstce, Bóg przybiera postać człowieka.
Prawda zawarta w Objawieniu Chrystusa nie jest już zatem zamknięta w
ciasnych granicach terytorialnych i kulturowych, ale otwiera się dla
każdego człowieka, który pragnie ją przyjąć jako ostateczne i nieomylne
słowo, aby nadać sens swojemu istnieniu. Od tej chwili wszyscy mają w
Chrystusie dostęp do Ojca; Chrystus bowiem przez swoją śmierć i
zmartwychwstanie darował nam życie Boże, które pierwszy Adam odrzucił
(por. Rz 5, 12-15). W tym Objawieniu zostaje ofiarowana człowiekowi
ostateczna prawda o jego życiu i o celu dziejów: «Tajemnica człowieka
wyjaśnia się naprawdę dopiero w tajemnicy Słowa Wcielonego» — stwierdza
Gaudium et spes12. Poza tą perspektywą tajemnica osobowego istnienia
pozostaje nierozwiązywalną zagadką. Gdzież indziej człowiek mógłby
szukać odpowiedzi na dramatyczne pytania, jakie stawia sobie w obliczu
bólu, cierpienia niewinnych i śmierci, jeśli nie w świetle
promieniującym z tajemnicy męki, śmierci i zmartwychwstania Chrystusa?

Msza
Święta
Toruń
Przygotowanie do przyjęcia słowa
bożego, przyjęcie Rzymskoktolickiego Kościoła Krzyża Świętego
Sakramentów Świętych.
Niewiasty Słowo Boże
Świętowanie Mszy
Świętej, w przypadku małżeńtstw
niewiasty wypowiedziane Kocham Ciebie, w przypadku potomstwa
lektura
Niewiasty Słowa Bożego.
Lektura
Niewiasty Słowa Bożego
Kiedy
Jezus mówi o głodzie ma na myśli, nie tylko głód w sensie
fizycznym, ale także głód miłości, ciepła, rozumienia. Jezus napewno
doświadczył braku młości - przyszedł do swoich a oni Go
odrzucili. Wiedział, czym jest samotność, odrzucenie, brak
własnegomiejsca.Ten rodzaj głodu jest bardzo rozpowszechniony w
dzisiejszym świecie, nieszczy wiele istnień ludzkich, wiele domów i
wiele krajów. Być bezdomnym znaczy nie tylko nie mieć dachu nad głową.,
ale takeż nie nie mieć nikogo kto by nas rozymiał i był dla nas
dobry. Ten rodzaj ubójstwa woła o kogoś kto zechciałby otwrzyć swoje
serce i przyjąć doń ludzi samotnych. tych, którzy nie mają rodziny.
którzy są pozbawiena jakiegokolwiek ludzkiego ciepła. (SMT, 5).
Chrzest Święty
W przypadku małżeństw małżeńska
miłość, w przypadku niemałżeństwa, oblanie się wodą.
Modlitwa
Modlitwa Komunii Świętej przewodzi
narodzinom małżeństwa.
|