Rzymskokatolicki Kościół Słowo Boże
Rok liturgiczny, tydzień 25-y.
ŻYCIE W UBÓSTWIE
Lisy mają nory i ptaki powietrzne gniazda, lecz Syn Człowieczy nie ma miejsca, gdze by głowę mógł oprzeć.(Lk, 9, 58)
Niedziela
Musimy być ubodzy aby rozmieć ubogich i im służyć.
Fakt,
że misja ewangelizacyjna napotkała najpierw na swej drodze filozofię
grecką, nie oznacza bynajmniej, iż należy odrzucić wszelkie kontakty z
innymi szkołami myślenia. Dzisiaj, w miarę jak Ewangelia dociera do
obszarów kulturowych pozostających do tej pory poza zasięgiem
oddziaływania chrześcijaństwa, nowe zadania otwierają się przed
inkulturacją. Nasze pokolenie staje wobec podobnych problemów, jakim
musiał sprostać Kościół pierwszych wieków.
Myślę tu przede wszystkim o krajach Wschodu,
niezwykle bogatych w bardzo dawne tradycje religijne i filozoficzne.
Szczególne miejsce wśród nich zajmują Indie. Z wielką duchową energią
myśl hinduska poszukuje doświadczenia, które wyzwalając człowieka z
ograniczeń czasu i przestrzeni miałoby wartość absolutną. W dynamice
tych dążeń do wyzwolenia osadzone są wielkie systemy metafizyczne.
Zadaniem dzisiejszych chrześcijan, zwłaszcza w
Indiach, jest wydobycie z tego bogatego dziedzictwa elementów zgodnych
z ich wiarą, aby mogły one wzbogacić myśl chrześcijańską. W tym
procesie rozeznania, inspirowanego przez soborową Deklarację Nostra
aetate, winni kierować się określonymi kryteriami. Pierwsze z nich to
kryterium uniwersalizmu ludzkiego ducha, którego podstawowe dążenia
można odnaleźć w niezmienionej postaci w najbardziej różnorodnych
kulturach. Kryterium drugie, wynikające z pierwszego, jest następujące:
kiedy Kościół styka się po raz pierwszy z wielkimi kulturami, nie może
wyrzec się tego, co zyskał dzięki inkulturacji w myśli
grecko-łacińskiej. Odrzucając to dziedzictwo sprzeciwiłby się
opatrznościowemu zamysłowi Boga, który wiedzie swój Kościół po drogach
czasu i historii. To kryterium zresztą obowiązuje Kościół każdej epoki,
także Kościół jutra, który będzie bogatszy o to, co zyska dzięki
dzisiejszym kontaktom z kulturami wschodnimi, i z tego dziedzictwa
zaczerpnie nowe wskazania, aby nawiązać owocny dialog z kulturami,
jakie ludzkość zdoła wytworzyć i rozwinąć w swojej wędrówce ku
przyszłości. Po trzecie wreszcie, należy zważać, aby nie mylić słusznej
troski o zachowanie specyfiki i oryginalności myśli hinduskiej z
poglądem, że dana tradycja kulturowa powinna pozostać zamknięta w
swojej odrębności i umacniać się przez opozycję wobec innych tradycji,
co byłoby przeciwstawne samej naturze ludzkiego ducha.
Wszystko co powiedzieliśmy o Indiach, dotyczy
także dziedzictwa wielkich kultur Chin, Japonii i innych krajów Azji, a
także dorobku tradycyjnych kultur Afryki, rozpowszechnianych głównie
drogą przekazu ustnego.

Msza
Święta
Busko Zdrój
Przygotowanie do przyjęcia słowa
bożego, przyjęcie Rzymskoktolickiego Kościoła Krzyża Świętego
Sakramentów Świętych.
Niewiasty Słowo Boże
Świętowanie Mszy
Świętej, w przypadku małżeńtstw
niewiasty wypowiedziane Kocham Ciebie, w przypadku potomstwa
lektura
Niewiasty Słowa Bożego.
Lektura
Niewiasty Słowa Bożego
Ubodzy
są dla nas przykładem wiary i cierpliwości w cierpieniu [...], a naszym
przywilejem, jest to że możemy służyć Bogu dzięki nim. W ubgich możemy
pocieszyć Chrystusa w Jego biednym przebraniu, Chrystuaa cierpiącego w
swoich braciach.
Aby dobrze
służyć naszytm biednym musimy ich rozumieć, aby zaś rozumieć ich
ubóstwo, musimy sami go doświadczyć. Pracując dla biednych
identyfikujemy się z nimi. Nasze siostry muszą czuć jak oni czują,
muszą odczuwać przed Bogiem ich ubóstwo, muszą wiedzieć co to znacz żyć
bez zabezpieczeń, polegając tylko na Bogu - ufając że On
zatroszczy się o dzień jutrzejszy. (MTC, 221)
Chrzest Święty
W przypadku małżeństw małżeńska
miłość, w przypadku niemałżeństwa, oblanie się wodą.
Modlitwa
Modlitwa Komunii Świętej przewodzi
narodzinom małżeństwa.
Ojca Świętego Franciszka Papieskie Przesłania
Dokumenty przewodzące narodzinom wierzących dzieci.
|