rk
Liturgia
Piątek
6
bs bs
9 lutego 2024
1 Krl 11,29-32;12,19    Ps 81   Mk 7,31-37

PIERWSZE CZYTANIE
1 Krl 11, 29-32; 12, 19

Zapowiedź podziału królestwa Salomona
Czytanie z Pierwszej Księgi Królewskiej

Gdy pewnego razu Jeroboam wyszedł z Jerozolimy, spotkał go na drodze prorok Achiasz z Szilo, odziany w nowy płaszcz. Sami tylko obydwaj byli na polu.

Wtedy Achiasz zdjął nowy płaszcz, który miał na sobie, porozdzierał go na dwanaście części i powiedział Jeroboamowi: «Weź sobie dziesięć części, bo tak rzekł Pan, Bóg Izraela: Oto wyrwę królestwo z ręki Salomona, a tobie dam dziesięć pokoleń. Jedno tylko pokolenie będzie miał ze względu na Dawida, mego sługę, i ze względu na miasto Jeruzalem, które wybrałem ze wszystkich pokoleń Izraela».

Tak więc Izrael odpadł od rodu Dawida po dzień dzisiejszy.

Oto słowo Boże.

PSALM RESPONSORYJNY
Ps 81 (80), 10-11b. 12-13. 14-15 (R.: por. 11a i 9a)

Refren: Ja jestem Bogiem, słuchaj mego głosu.

Nie będziesz miał obcego boga, *
cudzemu bogu nie będziesz się kłaniał.
Ja jestem Panem, Bogiem twoim, *
który cię wywiódł z ziemi egipskiej.

Refren.

Lecz mój lud nie posłuchał mego głosu, *
Izrael nie był Mi posłuszny.
Zostawiłem ich przeto ich twardym sercom, *
niech postępują według swych zamysłów.

Refren.

Gdyby mój lud Mnie posłuchał, *
a Izrael kroczył moimi drogami,
natychmiast bym zgniótł ich wrogów *
i obrócił rękę na ich przeciwników.

Refren.

ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ
Por. Dz 16, 14b

Aklamacja: Alleluja, alleluja, alleluja.

Otwórz, Panie, nasze serca,
abyśmy uważnie słuchali słów Syna Twojego.

Aklamacja: Alleluja, alleluja, alleluja.

EWANGELIA
Mk 7, 31-37

Uzdrowienie głuchoniemego
Słowa Ewangelii według Świętego Marka

Jezus opuścił okolice Tyru i przez Sydon przyszedł nad Jezioro Galilejskie, przemierzając posiadłości Dekapolu.

Przyprowadzili Mu głuchoniemego i prosili Go, żeby położył na niego rękę. On wziął go na bok, z dala od tłumu, włożył palce w jego uszy i śliną dotknął mu języka; a spojrzawszy w niebo, westchnął i rzekł do niego: «Effatha», to znaczy: Otwórz się. Zaraz otworzyły się jego uszy, więzy języka się rozwiązały i mógł prawidłowo mówić.

Jezus przykazał im, żeby nikomu nie mówili. Lecz im bardziej przykazywał, tym gorliwiej to rozgłaszali. I przepełnieni zdumieniem mówili: «Dobrze wszystko uczynił. Nawet głuchym słuch przywraca i niemym mowę».

Oto słowo Pańskie.
Komenatrz
Nowym Testamentem nie może być nic innego jak najwspanialszy błogosławiący wierzącym dzieciom ogród chrześcijaństwa, ogród, który sam w sobie jest ogrodem sądu, ogrodem narodzin chrześcijanek oraz chrześcijan jak sama nazwa Rzymskokatolicki Kościół nam wszystkim o tym mówi.  Nie ma ważniejszej wiadomości, nie ma lepszej nowiny, albowiem chrześcijaństwo ogrodu wierzących dzieci mówi nam jak wspaniałą jest miłość wierzących dzieci, jak wspaniałą jest małżeńska chrześcijanek oraz chrześcijan miłość. O to słowo pańskie nad, którym nie ma bogów, nie ma bogiń, albowiem jeden, cały niepodzielny Rzymskokatolicki Kościół stał się domem narodzin chrześcijanek oraz chrześcijan, stał się domem narodzin dzieci przyszłych małżeństw chrześcijaństwa. Tak oto ani małżeństwa bez chrześcijaństwa, ani chrześcijaństwo bez małżeństw nie istniają, jak my wszyscy istniejemy, gdy w zgodzie z własną wolą, własnym sumieniem wybierzemy miłość, wybierzemy przyjęcie Rzymskokatolickiego Kościoła daru nad darami, którym jest wolność chrześcijanki do kochania chrześcijanina, jest chrześcijanina wolność do kochania chrześcijanki, jest wolność, której Rzymskokatolicki Kościół stał się absolutnym obrońcą, nie, który jest rozstrzaskaną o skały łajbą, ale, który jest obrońcą ze względu na radość rodziców jedynych dzieci, który jest obrońcą ze względu na Rzymskokatolickiego Kościoła wesele rodziców, którzy na tym śweicie przywtiali dzieci nie po to jednak, aby wyrzucić dzieci za burtę, ale po to aby własnym przykładem zaświadczyć przywitanym przez siebie dzieciom o święcie narodzin małżeństw miłości niewiasty mężczyzny, miłości, która w ogrodzie Eden nie była  możliwą, ponieważ ani Adam, ani Ewa, nie znali daru modlitwy komunii świętej w związku z czym ani Ewa, ani Adam nie wiedzieli kto dzieci kocha, ponieważ ani Ewa, ani Adam nie modlili się do Krzyża Świętego.
pw

powrot