Liturgia
9 lutego 2024
1 Krl 11,29-32;12,19 Ps 81 Mk 7,31-37
PIERWSZE CZYTANIE
1 Krl 11, 29-32; 12, 19
Zapowiedź podziału królestwa Salomona
Czytanie z Pierwszej Księgi Królewskiej
Gdy pewnego razu Jeroboam wyszedł z Jerozolimy, spotkał go na drodze
prorok Achiasz z Szilo, odziany w nowy płaszcz. Sami tylko obydwaj byli
na polu.
Wtedy Achiasz zdjął nowy płaszcz, który miał na sobie, porozdzierał go
na dwanaście części i powiedział Jeroboamowi: «Weź sobie dziesięć
części, bo tak rzekł Pan, Bóg Izraela: Oto wyrwę królestwo z ręki
Salomona, a tobie dam dziesięć pokoleń. Jedno tylko pokolenie będzie
miał ze względu na Dawida, mego sługę, i ze względu na miasto
Jeruzalem, które wybrałem ze wszystkich pokoleń Izraela».
Tak więc Izrael odpadł od rodu Dawida po dzień dzisiejszy.
Oto słowo Boże.
PSALM RESPONSORYJNY
Ps 81 (80), 10-11b. 12-13. 14-15 (R.: por. 11a i 9a)
Refren: Ja jestem Bogiem, słuchaj mego głosu.
Nie będziesz miał obcego boga, *
cudzemu bogu nie będziesz się kłaniał.
Ja jestem Panem, Bogiem twoim, *
który cię wywiódł z ziemi egipskiej.
Refren.
Lecz mój lud nie posłuchał mego głosu, *
Izrael nie był Mi posłuszny.
Zostawiłem ich przeto ich twardym sercom, *
niech postępują według swych zamysłów.
Refren.
Gdyby mój lud Mnie posłuchał, *
a Izrael kroczył moimi drogami,
natychmiast bym zgniótł ich wrogów *
i obrócił rękę na ich przeciwników.
Refren.
ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ
Por. Dz 16, 14b
Aklamacja: Alleluja, alleluja, alleluja.
Otwórz, Panie, nasze serca,
abyśmy uważnie słuchali słów Syna Twojego.
Aklamacja: Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANGELIA
Mk 7, 31-37
Uzdrowienie głuchoniemego
Słowa Ewangelii według Świętego Marka
Jezus opuścił okolice Tyru i przez Sydon przyszedł nad Jezioro Galilejskie, przemierzając posiadłości Dekapolu.
Przyprowadzili Mu głuchoniemego i prosili Go, żeby położył na niego
rękę. On wziął go na bok, z dala od tłumu, włożył palce w jego uszy i
śliną dotknął mu języka; a spojrzawszy w niebo, westchnął i rzekł do
niego: «Effatha», to znaczy: Otwórz się. Zaraz otworzyły się jego uszy,
więzy języka się rozwiązały i mógł prawidłowo mówić.
Jezus przykazał im, żeby nikomu nie mówili. Lecz im bardziej
przykazywał, tym gorliwiej to rozgłaszali. I przepełnieni zdumieniem
mówili: «Dobrze wszystko uczynił. Nawet głuchym słuch przywraca i
niemym mowę».
Oto słowo Pańskie.
Komenatrz
Nowym Testamentem nie
może być nic innego jak najwspanialszy błogosławiący wierzącym dzieciom
ogród chrześcijaństwa, ogród, który sam w sobie jest ogrodem sądu,
ogrodem narodzin chrześcijanek oraz chrześcijan jak sama nazwa
Rzymskokatolicki Kościół nam wszystkim o tym mówi. Nie ma
ważniejszej wiadomości, nie ma lepszej nowiny, albowiem
chrześcijaństwo ogrodu wierzących dzieci mówi nam jak wspaniałą jest
miłość wierzących dzieci, jak wspaniałą jest małżeńska chrześcijanek
oraz chrześcijan miłość. O to słowo pańskie nad, którym nie ma bogów,
nie ma bogiń, albowiem jeden, cały niepodzielny Rzymskokatolicki
Kościół stał się domem narodzin chrześcijanek oraz chrześcijan, stał
się domem narodzin dzieci przyszłych małżeństw
chrześcijaństwa. Tak oto ani małżeństwa bez chrześcijaństwa, ani
chrześcijaństwo bez małżeństw nie istniają, jak my wszyscy istniejemy,
gdy w zgodzie z własną wolą, własnym sumieniem wybierzemy miłość,
wybierzemy przyjęcie Rzymskokatolickiego Kościoła daru nad darami,
którym jest wolność chrześcijanki do kochania chrześcijanina, jest chrześcijanina
wolność do kochania chrześcijanki, jest wolność, której
Rzymskokatolicki Kościół stał się absolutnym obrońcą, nie, który jest
rozstrzaskaną o skały łajbą, ale, który jest obrońcą ze względu na
radość rodziców jedynych dzieci, który jest obrońcą ze względu na
Rzymskokatolickiego Kościoła wesele rodziców, którzy na tym śweicie
przywtiali dzieci nie po to jednak, aby wyrzucić dzieci za burtę, ale
po to aby własnym przykładem zaświadczyć przywitanym przez siebie
dzieciom o święcie narodzin małżeństw miłości niewiasty mężczyzny,
miłości, która w ogrodzie Eden nie była możliwą, ponieważ ani
Adam, ani Ewa, nie znali daru modlitwy komunii świętej w związku z
czym ani Ewa, ani Adam nie wiedzieli kto dzieci kocha, ponieważ ani
Ewa, ani Adam nie modlili się do Krzyża Świętego.
|